اورژانس های اورولوژی

اورولوژی چیست؟

شاخه ای از پزشکی است که درباره بیماری های مربوط به دستگاه ادراری زنان و مردان و همچنین ناباروری مردان می باشد و به درمان آن می پردازد. به افرادی که درمان و تشخیص این اختلالات می پردازند، تخصص و دانش کافی در این شاخه پزشکی را دارند که به انها ارولوژیست می گویند.

اورژانس های اورولوژی

در اورولوژی چه بیماری هایی تشخیص و درمان می شوند؟

1. بیماری سرطان پروستات
  2. بیماری واریکوسل
  3. درمان ناباروری مردان
  4. بررسی اندازه آلت تناسلی
  5. سنگ های سیستم ادراری (سنگ کلیه)

اورولوژی اورژانسی

مواردی اورژانسی مواردی هستند که باید به سرعت برای درمان اختلال یا بیماری اقدام شود. فاکتور زمان در اینگونه موارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در صورت عدم توجه و تاخیر در اقدامات درمانی صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد می شود. غالبا افراد در حالت طبیعی ناراحتی هایی که درد زیاد داشته را جزو موارد اورژانسی می شناسند .درباره بیماری های مربوط به ارولوژی فرد به خاطر مسائلی روان شناسی و فرهنگی مانند خجالت از مراجعه به پزشک اقدامی برای درمان نمی کند. به همین دلیل در این جا درباره  بیماری های اورژانسی مربوط به اورولوژی که نیاز به درمان به موقع دارد به طور مفصل صحبت می کنیم.

چه بیماری های اورولوژی، اورژانسی هستند؟

بیماری تورسیون بیضه:

این نوع بیماری بر اثر پیچیده شدن عروق موجود در بیضه اتفاق می افتد و در باروری مرد تاثیر مهمی دارد. این بیماری علت خاصی نداشته و به صورت خودکار به وجود می آید. در مواردی این اختلال به صورت مادرزادی در فرد وجود دارد. این اختلال معمولا در دوران بلوغ مرد اتفاق می افتد. در چنین شرایطی مدت خیلی کوتاهی( حدودا 6 ساعت) برای درمان آن وجود دارد که در صورت عدم اقدامات لازم بیضه در ناحیه پیچش خون مرده می شود و برای همیشه از بین می رود. متخصص اورولوژی با جراحی بر روی ناحیه بیمار بیضه را در جای خود قرار می دهد.

علائم  بیماری تورسیون

1. درد فراوان و ناگهانی در ناحیه بیضه (گاهی علت درد عفونت در بیضه می باشد)
  2. ورم در ناحیه بیضه

بیماری پریاپیسم

در مردانی که بعد از روابط جنسی مدت زمان نعوظ به بیش از یک ساعت طول بکشد امکان ابتلا به بیماری پریاپیسم وجود دارد و حتما ظرف مدت 6 ساعت به پزشک و مراکز درمانی مراجعه شود. این بیماری ناشناخته می باشد و اکثر افراد برای درمان آن دیر اقدام می کنند که دیگر کار از کار گذشته است .این بیماری خطرناک بوده و امکان ناباروری برای مردان را فراهم می کند .

شش + سه =